Wpływ udziału w mobilności rozwój osobisty i zawodowy:
- Mobilizacja do zwiększonej aktywności w uczeniu się języka angielskiego, rozwoju zawodowego, samokształcenia, rozwijania warsztatu pracy.
- Inspiracja do wprowadzenia nowych ćwiczeń do zajęć (np. wykorzystanie akcentów muzycznych na zajęciach wf stosownie do miejsca i tematyki).
Wpływ na uczniów i współpracowników:
- Refleksja nad samooceną w kwestii komunikacji z uczniami, nauczycielami, pracownikami.
- Zachęcenie do większej, samodzielnej pracy uczniów przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
- Docenienie ucznia pracowitego i zdyscyplinowanego, systematycznego, pokonującego i przyjmującego wyzwania.
- Wymiana spostrzeżeń z wizyty i dyskusje jakie rozwiązania można wykorzystać w naszej szkole.
Wpływ na instytucję macierzystą oraz środowisko lokalne:
- Planowanie zmian wizerunkowych szkoły.
- Promocja w środowisku lokalnym potrzeby wspierania szkoły w upowszechnianiu zdrowego żywienia poprzez otwarcie stołówki szkolnej finansowanej przez rodziców i sponsorów.
- Planowanie kontynuacji współpracy ze szkołą w Sztokholmie (projekt, w który zaangażowani byliby uczniowie i nauczyciele)
- Wizyta pobudziła do dyskusji o relacjach w gronie pedagogicznym, o potrzebie stworzenia miejsca dodatkowego do pracy przy komputerze w odpowiednich warunkach, potrzebie działań reklamowych i marketingowych szkoły
- Stwierdzenie, iż mimo mogłoby się wydawać sytuacji trudnych, mamy dobrą młodzież zasługującą na lepszą współpracę – partnerstwo z nauczycielem.